tisdag 17 maj 2011

Näääämen man kan väl prova!




Å så har då den där konstiga bokstavs-dieten "LC-du-får-absolut-inte-äta-kolhydrater-för-det-är-typ-lika-farligt-som-råttgift-någonting-någonting"-dieten nått the Island. "Den ska vi ju prova", tyckte min man och måste då ha glömt bort att jag älskar kolhydrater lika mycket som honom. Nåväl. Man kan ju alltid prova and so we did.

Jag slängde ihop lite rotsaker, bönor, broccoli m.m tillsammans med vitlök och rosmarin och fetaost och slängde in i ugnen. Till det serverades lite kycklingfilé och kall sås gjord på creme fraiche, vitlök, massa svart peppar och lite italiensk salladskrydda. Klart!

Supergott, enkelt och då också supersuper nice för kroppen enligt alla experter. Perfekt!

Så imorgon när jag vaknar är jag superslimmad :)!

KRAM

// Inredningsfrun

6 kommentarer :

Liza sa...

Tyvärr innehåller ju även rotsaker kolhydrater, en enkel regel inom LCHF är att välja grönsaker ovan jord..

Mvh Liza

palmoliw sa...

snälla snälla...jag skulle oxå ge mej till att bli superslimmad..men vad hände lixom..GALLSTEN!!!!1 bara sådär..har aldrig nånsin tidigare haft känning av sånt ens..o nu efter lchf dieten i 5 dagar så slog den till..o nu har även 2 av mina bekanta ..som för övrigt inte trodde på att de kunde bero på dieten..oxå drabbats av just GALLSTEN...hedanefter äter jag vanlig mat..de jag tycker om..struntar helt enkelt i Beach 2011...
Du ser förövrigt inte alls ut att behöva gå på någon som helst diet..=O)
Kram//Ewa

Anonym sa...

Hej inredningsfrun!:D
Vi är ett par tjejer som ska ut på dagsutflykt till öland imorgon! vi tänkte besöka några fler! tips???:) coola loppan hade stängt...vet du ngt du kan rekommendera?:)
mvh anna och frida

Anonym sa...

LCHF = ingen potatis, inget ris, ingen pasta, inget bröd, inga grönsaker (förutom t.ex. blomkål), absolut ingen frukt (förutom ev. lite hallon), ingen ketchup och senap, ingen pizza, ingen glass, inget godis, inga chips, ingen öl...... bara fett och protein typ kött i alla former, fett - helst smör, kokosfett (finns på hälsokosten) och fett från köttet.Ägg, bacon, grädde, ost, lax, köttfärs (helst fläsk- och blandfärs)....!
Så är det med LCHF-kosten. Se kostdoktorn.se, http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
http://www.lchf-recept.se/lchf-bloggar/
o.s.v - finns hur mycket som helst på nätet!

Sen vill jag berömma dig och din blogg! Jättekul att läsa, med mycket inspiration och fina bilder! //Kram

Therese Wahlström sa...

Bönor är också no-no... ;) Men du är vacker som en dag ändå, du behöver inte bokstavskombinera! :) kram

Jessica sa...

Läs här om gallsten och lchf, det verkar inte vara som du tror att det är lchf som är boven.
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=gallsten_och_axelinflammation